Tilbage til billede                   Tilbage til ferie 2005

25. Onsdag 20/7.

Efter morgenmaden fik sluttet Pc’en til nettet på kontoret, så vi kunne få ringet hjem. Det var nemli’ Brittas fødselsdag. Leif fik snakket med familien, og jeg fik snakket både med mor og Maria.

Desuden blev der også tid til at få sendt nogle mails.

Kl. 9.15 var vi klar til afgang, og forlod Valdez samme vej som vi var kommet. Vi gjorde et par enkelte stop undervejs, men det meste havde vi jo set dagen i forvejen, dog fik vi noget mere af Wrangell Mts at se i dag, da der ikke var nær så skyet som i går.

Ved middagstid var vi fremme ved Glenallen, hvor vi havde overnattet natten før. Vi gik ind og spiste frokost på den restaurant der på så fortrindelig vis havde sørget for føden til os den foregående dag.

Her fik vi begge dagens special: En oksesuppe med byggryn, og en BBQ-burger med brune bønner og coleslaw. Et ganske lækkert og mættende måltid til 18 US.

Efter frokost tankede vi bilen (441 km (27701) 77,5 US 28,8 gall).

Vi fortsatte ad Richardson Highway til Gakona, hvor vi drejede ind ad Tok Cutoff. I begyndelsen var vejen noget ujævn men ok – senere kom vi til et længere vejarbejdsområde, hvor vi måtte vendte i ca. 20 min. Efter strækningen med vejarbejdet var vejen igen temmelig ujævn – bulet og hullet. Det sidste stykke til Tok var meget fin.

På det meste af turen havde vi stadig udsigt til de sneklædte tinder i Wrangell Mts.

Vi ankom til Tok ved 17 tiden og blev enige om ikke at køre længere i dag. Der er masser af CP’er, så det var bare at vælge én. Vi kørte lidt rundt for at finde et supermarked hvor vi kunne få købt lidt ind.

Vi slog os ned på Tok RV village, hvor vi fik en plads med strøm til 23 US. Vi gik over i den nærliggende restaurant og spiste aftensmad. Det var ikke den store sult der plagede, så Leif fik en steak sandwich og jeg fik helleflynderfinger. Begge dele serveret med friturestegte løgringe. Et lækkert måltid, der lige passede til vores appetit – pris 27 US.

Tilbage på CP’en var der et par Alaska – folkesangere der kom for at synge og spille folkemusik fra Alaska. Det gjorde de rigtig godt, men jeg gik midt under forestillingen(det ville være lidt for pinligt at sidde der og falde i søvn).

I dag har vi kørt 426 km.